Și totusi unde-i laptele, bre ?

Îmi pare bine mereu când constat o multitudine de păreri și mai ales când ele nu sunt asemănătoare pentru că astfel dovedim că fiecare gândește și percepe informațiile din mediul exterior după cum poate.
O campanie recentă de la Danone, găzduită de Blogalinitiative a fost subiectul unui articol pe un blog cunoscut în online. Am citit informațiile din acel articol și apoi m-am pus pe documentare pentru a vedea și eu ce si cum se întâmplă prin fabrica Danone de la București și mai ales în procesul de fabricare a iaurturilor. De la început o să recunosc faptul că sunt atât eu personal cât și membrii familiei consumator al produselor Danone și chiar sunt mulțumit de calitatea Danone în comparație cu cea a altor producători de preparate. Totuși am decis să iau în considerare informațiile din articolul menționat mai sus precum și pe cele din acest infografic foarte elocvent după cum consider eu:

Din infografic pot spune că am rămas impresionat cu privire la adevărata industrie care stă în spatele producerii iaurturilor Danone indiferent de specialitățile lor – natural, cu fructe , cu cereale etc.

-am rămas impresionat de numărul mare de produse care zilnic ies din ciclul de producție- peste 1.000.000 de bucăți;

-am rămas impresionat de numărul mare de vaci implicate în oferirea laptelui – 8.000 de văcuțe;

– am rămas impresionat de cele peste 200 tone de lapte procesate zilnic;

– am rămas impresionat de armata de 500 de oameni care muncesc la Danone și contribuie la realizarea produselor cumpărate de români în număr mare asigurându-se o piață de desfacere de nivel mare , 50 % , în timp ce diferența este acoperită de firmele concurente;

-am rămas impresionat și de valoarea investițiilor – peste 300.000.000 Ron

Articolul are și unele probleme de matematică atunci când autorul întreabă ce anume este 33% din conținutul iaurturilor deși tot el spusese că 77% este lapte. Diferența ar fi de 23 % și informațiile publice mituri-iaurtiene spune exact ce este- proteine din lapte, zahăr, preparatde cereale și fructe după caz, fermenți. De semenea mai este criticată prezența amidonului modificat deși chiar sursa care-i explică bloggerului ce e amidonul precizează că se folosește în Europa doar pentru iaurturile cremoase şi pentru unele sortimente de iaurturi cu fructe– deci care-i faza? Mă opresc aici cu dezbaterea articolului întrucât nu merită mai mult și îi adresez bloggerului doar întrebarea :

Dacă ai acceptat că se colectează aceste cantități uriașe de lapte zilnic și acest lapte intră pe porțile fabricii crezi că cineva-l aruncă la canal ? Cine s-ar munci să colecteze lapte din toată țara, să sprijine fermierii pentru ca apoi să arunce laptele ?

Am verificat pe site-ul Danone o altă campanie la care au luat parte tot bloggeri , printre care și un focșănean de-al meu Vali Crintea, pentru a rămâne în această categorie a credibilității bloggerilor – Drumul laptelui – campanie ce a presupus prezența unui blogger pe fiecare ciclu de producție : la fermă, la cisternele de colectare și transport al laptelui și în fabrică la procesarea propriu-zisă. Ei bine nu am găsit deloc cazuri de alterare a laptelui și cu atât mai puțin de aruncare, bloggerii implicați au scris foarte detaliat și unii chiar au ridicat semne de întrebare deci nu au fost părtinitori. În plus la evenimentul final chiar din interviurile lor am văzut că le-a priit participarea la campanie și că au reușit să obțină informații noi. Echipa câștigătoare Zavaioro fiind desemnată tocmai pe fondul familiarității și naturaleții prin care și-a prezentat experiența acumulată.

Vezi domnule blogger că nu ai totală dreptate ? Să cercetăm până la capăt, zic !

5 gânduri despre &8222;Și totusi unde-i laptele, bre ?&8221;

  1. Dacă citeai mai atent bre vedeai si update-ul făcut de mine astăzi
    amidonul modificat este interzis în mare parte a țărilor europene E1420,Un aditiv alimentar cu simbolul E1420 (amidon modificat acetilat), 1421, E1422 sau E1440 (amidon modificat hidroxipropilic), din grupul agenţilor de îngroșare
    La Danone Delicios cu căpşuni, 125g, gaseşti Ingrediente: lapte pasteurizat partial degresat, zahăr, căpşuni 2% (cu adaos de: sirop de glucoză-fructoză; coloranţi: suc de morcovi, suc de sfecla rosie, betacaroten; aromă), proteine din lapte, amidon modificat, agent de ingrosare: pectină, fermenţi de iaurt, care nu sunt trecute pe pahare http://www.danone.ro/produse/danone/
    sirop de glucoză-fructoză Siropul de porumb cu conținut mare de fructoza – amestec de obţine decât în mod artificial, prin proceduri chimice, şi multe altele.

    Apreciază

  2. Tot pentru mata bre:
    ”Danone procesează în fabrica din bucuresti zilnic, in medie, 200 tone lapte proaspăt”. Am subliniat cuvântul pentru ca nerespectarea regulilor de ortografie într-un text publicitar -Bucureşti în loc de bucuresti- înseamnă o lipsa de respect faţă de cei cărora le este destinată reclama, informaţia

    Apreciază

Lasă un răspuns

